رپورتاژ آگهی

سنجاق: همه چیز درباره تعمیر و سرویس آسانسور

سنجاق: همه چیز درباره تعمیر و سرویس آسانسور

 

اگر زمان و انرژی کافی صرف نگهداری از آسانسور شود، علاوه بر جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات جدید و عمده، مانع از صرف هزینه‌های گزاف در آینده نیز می‌شود. تجهیزات آسانسوری شامل سیستم‌های متصل بهم و پیچیده است که این سیستم‌ها قطعاتی متحرک دارند. این قطعات قدرتمند و بادوام و در عین حال ظریف، نیازمند مراقبت‌هایی هستند تا علاوه بر افزایش عمر، کارایی آن‌ها نیز کم نشود.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت تعمیر و سرویس آسانسور را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیر و سرویس آسانسور در تهران باشید می‌توانید سفارش برای تعمیر و سرویس آسانسور ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

سرویس آسانسور برای نگهداری و جلوگیری از وقوع مشکلات احتمالی، بسیار باارزش است:

 

آسانسورها از کاربردی‌ترین قسمت‌های ساختمان‌های تجاری هستند. اگر آسانسور ساختمان به درستی کار کند، می‌تواند به بازدهی محیط کار و حفظ مستاجرین کمک شایانی کند. در نتیجه آسانسور با عملکرد درست، ارزش ساختمان را در بازار فروش بالا می‌برد و باعث افزایش اجاره بها می‌‌شود.

با این حال، اقدامات پیشگیرانه برای حفظ و نگهداری از آسانسور به چند دلیل چندان مورد توجه افراد نیست. اولاً بسیاری از صاحبین ملک، مایل به امضای قرارداد برای بازدیدهای دوره‌ای نیستند و به شانس و اقبال خود متکی‌اند! و آرزو می‌کنند که هزینه‌های تعمیراتی کمتر از نگهداری شود که متاسفانه باید به آن‌ها بگوییم که چنین موردی بسیار دور از ذهن است. ممکن است در یک ساختمان نوساز، نیاز چندانی به اقدامات پیشگیرانه حس نشود اما باید دید که در آینده این چنین کم کاری‌ها، چه عواقبی را به دنبال خواهد داشت. قطعا عدم توجه به نوع حفظ و نگهداری آسانسور در سال‌های آینده، مشکل‌ساز خواهد شد.

متاسفانه با وجود اینکه قرارداد‌هایی برای حفظ و نگهداری از آسانسور وجود دارد، بسیاری از افراد از وجود چنین قراردادهایی بی‌خبرند و یا تمایلی برای عقد آن‌ها ندارند. در چنین قراردادهایی شرکت سازنده و نصاب آسانسور برای وقوع مشکلات احتمالی مسئول است. البته بهتر است بدانید هر قراردادی، تبصره‌هایی نیز دارد و هر شرکت سازنده، در برابر یک سری از مشکلات خود را مسئول نمی‌داند و پوشش مشکلاتی که در قرارداد ذکر نشده، خارج از کنترل آن‌ها است. از این مشکلات می‌توان به بلایای طبیعی، دستکاری در تنظیمات، خرابکاری افراد و یا مشکل در قطعات غیرقابل دسترس اشاره کرد. یکی دیگر از استثناهایی که در قرارداد ذکر می‌شود این است که اقدامات تخصصی مانند لوله کشی، برقکاری و خطوط تلفنی مربوط به شرکت نمی‌شود و باید با افراد متخصص در آن زمینه تماس گرفت.

پس دقت کنید که یک قرارداد منطقی و درست، تا حدودی که به اختیارات شرکت مربوط می‌شود، مشکلات احتمالی را پوشش می‌دهد و در صورت مشاهده هرگونه مشکل در عملکرد آسانسور، اقدام به رفع آن می‌کند.

 

به طور کلی سرویس و تعمیر آسانسور، شامل چه مواردی می‌شود؟

سنجاق--همه-چیز-درباره-تعمیر-و-سرویس-آسانسوراقدامات پیشگیرانه و سرویس آسانسور، همانطور که از اسمش پیداست، به کلیۀ اقداماتی گفته می‌شود که قبل از وقوع مشکلات احتمالی، در صدد رفع و یا پیشگیری از وقوع آن‌ها برآید. با پیدا کردن مشکلات احتمالی در ساختمان آسانسور توسط تکنسین‌های حرفه‌ای، از هزینه‌های گزافی که در آینده ممکن است گریبان افراد را بگیرد، جلوگیری می‌شود. تعمیرکاران مشغول در این زمینه، قبل از این که خرابی‌ها بزرگ‌تر و پیچیده‌تر شوند، آن‌ها را رفع و رجوع می‌کنند. از جمله این اقدامات می‌توان به بررسی دوره‌ای قطعات اساسی و توجه به حرکت آن‌ها اشاره کرد. همچنین تعمیرکار به دنبال پیدا کردن خرابی‌ها، قطعات پوسیده و از کار افتاده و یا مشکلات تهدید کننده است. بسته به نوع قرارداد،‌رفع خرابی‌ها و رسیدگی به مشکلات یا پوشش داده می‌شود و یا خیر. امّا به هرحال تشخیص فوری مشکل از وظایف سرویس‌کار است. تکنسین اقدامات لازم را انجام می‌دهد، قطعات خراب و پوسیده را عوض و تجهیزات متحرک را روغن‌کاری می‌کند.

سنجاق--همه-چیز-درباره-تعمیر-و-سرویس-آسانسوربه عنوان مثال، درب آسانسور از جمله قطعاتی است که خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این رو در معرض آسیب است. مثلاً افراد ممکن است به زور اقدام به باز کردن درب آسانسور کنند، محموله‌ها و بارهای سنگین ممکن است هنگام خروج و یا ورود به اتاقک، به در آسیب بزنند. از آنجاییکه ورود و خروج به آسانسور زیاد است، درب کثیف و چرک‌مرده می‌شود. ممکن است جسمی کوچک بین در گیر و عملکرد آن را مختل کند. به طور کلی، ساختمان درب آسانسور به گونه‌ای است که مقاومت زیادی در برابر مشکلات از خود نشان دهد امّا با این حال، چون بیش از هر قطعه‌ای در معرض تماس هستند، ممکن است با گذر زمان خراب شوند. چگونه می‌توان از خرابی در جلوگیری کرد؟ پاسخ به این سوال آسان است؛ بازدیدهای دوره‌ای و سرویس آسانسور. یک سرویس‌کار حرفه‌ای، درب را دوباره تنظیم و چارچوب در را تمیز می‌کند بدون اینکه به قطعات حساس در آسیبی وارد شود.

در آخر نتیجه می‌گیریم که برای افزایش عمر آسانسور، بازدیدهای دوره‌ای و سرویس‌کاری بسیار مهم است. سرویس آسانسور در درازمدت علاوه بر افزایش عمر آسانسور، به رضایت افراد وکاهش هزینه‌های مربوط به تعمیرات می‌انجامد. شرکت‌های خدمات آسانسور با عقد چنین قراردادهایی رضایت مشتری را جلب می‌کنند. اقدامات پیشگیرانه از خرابی‌های متعدد و از کار افتادن آسانسور جلوگیری می‌کند و کاربری آسان و ایمن را به افراد هدیه می‌دهد.

 

نئوفارم

سایت نئوفارم با هدف افزایش دانش در زمینه صادرات و واردات کالا در سال 1399 ایجاد شده است . جهت هماهنگی برای تبلیغات شرکت بازرگانی خود به صفحه " تبلیغات در نئوفارم " مراجعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا